Snart är det juletider..! :D

Shit...Jotex julkatalogen kom hem, fullproppad med en massa julgardiner och annat julgrejs. Gissa vem som tänkte gå i taket?! Kunde knappt hållas i mina byxor. Så tokig har jag nog aldrig blivit av julkataloger tidigare. Jag tänkte nästan riva fram allt julpynt. Ivrigt kryssade jag för allt vad jag ville ha, och Jones tittade skrämt på. Han meddelade mej att vi bara har fyra fönster i lägenheten, och att vi inte behöver fem gardinuppsättningar. Nähä. Jag meddelade honom att det inte var meningen att han skulle yttra sej om saken, och att vi kommer att bygga ett stort hus med många fönster, så vi måste ha mycket gardiner så att man kan byta om. Han stirrade på mej av någon anledning, men innan han hann säga något så gav jag honom dendär blicken som meddelar honom att det är dags att hålla käft och lämna rummet.

Tidigare har han haft så pass mycket mod att han sa att vi kanske skulle skippa julpyntet i år, eftersom jag kanske inte kommer att orka pynta, om inte annat kommer jag nog inte att orka städa bort julen, tror han. Att han inte fattade att det är han som städar undan det om jag inte orkar/hinner städa bort det innan jag ska leverera klimpen. Och det skall nog ske drastiska saker om jag inte ska orka pynta till jul.

Så.  Nu skriver jag julklappslistor. Både inkommande och utgående. Eller ja, inte så mycket utgående att planera, eftersom årets jul verkar vara väldigt öppen plötsligt. Vi har de senaste åren haft lottdragning med julklapparna, så har det blivit så att alla köper en julklapp och alla får en. Nu har det kommit olika kommandon från olika håll, så det enda jag vet är att Jones kommer att få åtminstone en ny rakapparat och jag önskar mej ett presentkort till en affär som säljer Didrikssons kläder, en heting just nu för mej som inte annars är så brydd i märkeslappar på kläder. Targa kommer att få en tandvård, vilken innebär tandstensborttagning. Någon snållar om en ny bil för dom pengar som staten återger oss innan jul, samma personer snållar också om en väg på 110 meter som ska byggas.

Det är tre månader till jul imorgon. Iiiiih man blir ju nervös.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har också redan börjat fundera ut lite kring julen. Har bestämt att inte ta fram ALLT pynt i år eftersom det blir så råddigt då då jag har allt. Och du vet, om man bara tar fram lite i en viss stil så bara MÅSTE man ju få köpa lite nytt. Är inne på mailegs alla fina juttur nu. Vill ha en julegris.



Nog skall vi väl dra lott i år också.

Och ja, didriksons är super bra. Jag har deras regnkläder och de är very good.

2010-09-24 @ 11:31:20
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0