Tandvård, bilbesiktning, och andra To Do's

Jag har alltid en lista med saker som ska göras. Det känns på nåt sätt bättre att ha allting i en lista, så är det bara att bocka av vartefter. Ofta har jag en viktig To Do-lista, och en mindre viktig. Så känner jag mej lite proffsig liksom när jag bockar av allt som jag så effektivt gör.

Nu är t.ex min tand fixad, den som gick sönder när jag åt choklad. Jag ska på nytt om en månad för att fixa en annan som har hål.

Jag har försökt besikta två bilar, och ingen av dem gick genom. Den ena en smaragd från -89 och den andra en Obelix från -98. Så vad säger man? Fuck off? Den ena har varit olaglig att köra med i två månader nu, men som bekant tycker vi om lite spänning.

Jag torde gå till farbror blå och hämta ut mitt slutgiltliga körkort, men jag måste ha sällskap med då, eftersom det finns en yttepyttelite minimal risk för att dom säger att jag får lämna in kortet och hämta det nästa år igen. Osannolikt, men möjligt.

Jag borde slippa till Ikea. Därefter till Seinäjoki. Men först till Ikea. Frågan är den om jag ska dra med Jones och någon annan till Tammerfors- Ikea, eller om jag ska dra med Jones till pappa, och åka till Helsingfors-Ikea.

Jag fick upp våra köksgardiner nu. MEN. Ostrykta. Jag skulle pröva och se hur mycket jag behövde korta dem, men konstaterade att dom dög som dom var, och då orkade jag inte ta ner dem igen för att stryka dem. Ännu skär det lite i mina ögon, men det ser nog inte så jättehemskt ut, tycker jag. Jävligare har man sett, liksom.

Jag borde tvätta golven, men drar mej för det eftersom jag vet att jag bara hinner ställa undan moppen så är det värsta lerhelvetet ute. Så, nej, jag tänker inte tvätta golvet än.

Jag borde betala räkningar. Men har ingen lust. Och vårt kranvatten smakar damm nuförtiden, fast hur man sköljer och tvättar glaset.

Idag flyttade jag över min gudsons bankkonto till en annan bank. Och herregud vilket öde. Inte nog med att jag skulle ha hans signum, jag skulle också veta båda föräldrarnas signum. Men Melvin fick sitt nya konto. Så nu ska pengarna växa orörda där hoppas vi, så kanske han blir rik och fet när han blir stor.

Targa borde få sin tandläkartid. Jag tycker hon har en mindre fräsch odör i sin mun. Kanske beror det på alla kadaver hon äter nu som då?

För övrigt känner jag mej lyckade efter att äntligen ha mixtrat med Kela angående studiestödsuppehållet. Så nu väntar jag bara på att dom andra pengarna ska börja rulla in därifrån sålänge studiestödet pausar.

Och nån liten stackare frågade diskret hur länge butikerna är öppna idag. Den lilla stackaren ska ta sin plånbok och mej och åka till stan och bränna pengar idag. Den stackaren är Jones.

Kommentarer
Postat av: Pepa

Jag ska kanske till Tammerfors i slutet av den här månaden, vet ej ännu vilken veckodag men då kanske man skulle kunna kombinera detta med en ikeatrip? Om int su slipper dit nå före =)

2010-10-09 @ 09:38:14
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jag vill oxå ti ikea! jag har ett vardagsrums bord som väntar på mig där, haha :D

2010-10-11 @ 17:00:43
URL: http://cutiejess.blogg.se/
Postat av: ems

Pepa meddel sen då du vet om o när du far, så kan man ju ikea sej på sama om he råkar sej va lämplit! :)

2010-10-14 @ 10:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0