Plansmide

Jag hade tänkt köpa en tandläkartid till Targa till julklapp. Nu fick den idén en konkurrent, nämligen en kurahalare. Hur smidigt skulle det inte vara med en sån?! En med ben alltså. Hon har en jacka som ska föreställa regn- och vindtålig, men vi suktar efter en halare med fyra ben. Så att hela hon utom svansen typ skulle vara kurahalartäckt. Åh, härliga tider det skulle vara oavsett diverse stormar och ler- och regnväder...

Grejen är den att hon skäms ju själen ur sej bara hon får på sej jackan eller en reflexväst. Det är liksom det värsta hon vet. Å andra sidan, det hon inte vet av lider hon inte av. Det hon lider av nu är gasig mage, känner jag. Dessutom lär denna halare vara billigare än tandläkartiden. Men, tänk om hon faktiskt går typ i chock av halaren, så lämnar den oanvänd. Skulle hon bli mobbad av andra hundar om hon hade halare...andra hundar har ju också halare. Orkar man klä på den alltid när det är vått? Tänk vad smidigt och rent det skulle vara att slippa lerhelvetet.

Nåja. Nu ska jag ut i blåsten och träna lydnad, bara för att kunna skylla på blåsten då det skiter sej och hon tappar öronen i farten. Så kommer jag att konstatera att det nog vore trevligt med en halare. Men att om hon nu hade halaren på sej, så skulle jag bara kunna drömma om att träna lydnad, för det skulle vara omöjligt, det vet jag.

För övrigt kan jag meddela att vi från och med nu är lagliga ägare av tomten. Av laga kraft, liksom. Det står i varje register. Emma, und Jones och sen registernummern på tomten. Giih. så nu äger jag både en bil och en tomt enligt lag. Det känns ju nästan...Otroligt officiellt. Är allt annat jag äger mån tro mindre lagligt, eftersom det inte finns nåt register på det? Annat än svettiga kundregister i vissa fall. Åh, Targa står jag ju också som ägare på. Men hon räknas nog inte som egendom. Hon är liksom bara min, och pyttelite, lite Jones'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0