Jag har tagit venprov!

Japp, och det känns fantastiskt och det var enklare än vad jag trodde! :D Först tog vi en massa andra prover, typ socker och Hb och CRP och, hör och häpna, graviditetstest. Sedan gick vi med mupparna in  i ett skillt rum för att punktera varandras vener. Och det gick så bra så! Vi lyckades alla på första försöket till och med! 

Här kommer till och med bildbevis på våra labbövningar!


Här är våra centrifugerade blodprov!


Emma und Linda-Marie in action


Jag, som spjälker lite erytrocyter


Här nalkas CRP-koll för fem!

Ingen av oss hade några värre fel. Jag testade positivt på det test som alla andra lite nervöst utförde, och mitt plasma var lite väl grumligt, men det lär ska bero på mitt havandeskap, även det.


När min dator väl är samarbetsvillig ska jag passa på att lägg upp lite andra bilder som jag har på kamerakortet också, d.v.s lycklig hund äter älgben.


Detta kallar vi "Hullun kiilto silmissä"


Så, en bild fick jag upp efter att jag skröt, sen sa datorn upp kontraktet! Njut nu av dessa sällsynta bilder som pryder bloggen.


Åh, vilken lycka detta älgben framkallar. Det råkade vara lite kött på det också, och efter en tid i ugnen så blev köttet sådär läderaktigt, och ack så underhållande och smarrigt för Targa. Hon är så ivrig på det att om man råkar få henne att ha en 5 sekunders paus i gnagandet så är hon helt anfådd. Hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0