E.H'89 ärver E.H'32

Japp. Ärver och ärver, kom på att jag ville ha den och mommo gick med på det. Det handlar om kära moffas gamla klocka. Vi förde den på reparation före sommaren och fixa det söndriga armbandet, och strong klocka som det är har den yrat lite i hufvudstaden Helsingfors i somras, bara för att få domen att den är för gammal för att bli fixad. Det orginala armbandet finns ingenstans längre. Det var fråga om ett såndär häftigt pansararmband. I metall. Men nej. Nu hade dom desperat försökt göra klockan modern, och lite kvinnligare, tydligen, och lagt dit ett läder armband i brunt, "för att det är modernt". Jodå. Klockan tappade sin image lite tycker jag, men vi ska se om jag smälter det eller om jag vill åtgärda det ännu.



Se..så...feminimt..


26.1.82 var inte ens jag påtänkt. 7 år senare den 28.1 anlände jag dock!
Lite häftigt tycker jag med initialerna!

Jag kom att tänka på en sak igår. Varje gång folk klagar på vården i Finlandet av en eller annan orsak, så vill jag att ni ska veta en sak. Från och med några år tillbaka får blivande vårdare öva sej på Sim Man, en simulator (som man kan byta könsorgan på) som har precis de problem och status som man programmerar in via en dator. Högt tryck, förmaksflimmer, vätska i lungorna, kramp. Man kan till och med ge sprutor och infusioner till stackaren och mäta EKG. Som en liten skämtsam tröst kan jag säga att det är tur vi får öva på Sim Man, för hade han varit en riktigt patient de gånger vi fick öva med honom hade nog patienten avlidit i mer än ett fall kanske, på grund av vårdfel och okompetent handlande. Så nog har vi och samhället tur att vi får öva på dockan först! Alltså, när vi sen kommer ut i arbetslivet på riktigt, så är vi så äckligt duktiga att vi inte gör alla misstag som vi gjort med Sim Man. Tyvärr har jag inte bildbevis på detta.


Och gott folk, varje gång ni klagar över småsaker, så vill jag påminna er om att det nog fan inte är så lätt att vara hund heller...


Och, en öppen fråga, att byta till blogspot eller ej? Eller nåt annat? Detta inlägg tog mej 47 minuter att få klartt, tackvare bilderna. Och det beror inte på min okompetens.

Kommentarer
Postat av: Petra

Alltså din kära syster så rekomnederar ju nog Blogspot efter att själv ha bytt. Och så kan man göra finare layout och sånt. Men viktigaste av allt. Att flytta bilderna går så mycket snabbare!

2010-11-05 @ 16:04:17
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0