Sommaren inledd!

Det var ju hett som fan, 26 grader i skuggan hade vi i ett varv! Så vi tog med H&T och for först till Amarillo på mat, sedan gick vi till Strampen. Där satt vi i tre timmar, fram till typ 23-tiden, med sommarskor och tunna tunikor på, och det var inte ens kyligt! Halleluja! Plus att jag fick sommarens två första myggbett. Plus att det var så varmt hela dagen igår att mitt hår slog på sej fuktkrullorna. Riktiga tjuslockar som mommo skulle säga. Tyvärr är dom inte så populära hos mej...

Igår var det riktigt äckligt hett, även om det kom åskskurar emellanåt. Regnet till och med var ett lätt sommarregn. Skulle vi ha bjudit till riktigt ordentligt skulle vi ha cyklat, men med en älgcykel cyklar man inte i första taget om man är två.

Ja hujeda mej. Självklart hade jag inte kameran med mej. Varför skulle Emma ha kameran med sej?

Och nästa gång ska Targa få komma med.

Gårdagens uttryck: Onko teillä svenskatalande..öh..meny?

Gårdagens diskussion: Var är nord, syd, öst och väst på havet, på vilken sida lämnar diverse käppar och hur fungerar sjökort och dylikt. Jodå, två unga män, varav den ena definitivt vet allt och den andra vet bättre, så det var riktigt intressant att lyssna på. En stund. Till jag sa att det är dags att byta skiva, och att diskussionen  kan tas upp på en kurs i aktuellt ämne.

Jo. Jag vill ut på havet. Mer än 5 gånger detta år. Jag vill också till södra Finland i sommar. Och jag vill fara på en kryssning i sommar. Och jag vill bli brun i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0