Midsommar eller jul i sikte?!

Jag var tvungen att fundera på det på riktigt idag. Jag tittade på mina kläder, jag tittade ut, jag kollade omkring mej.

Varför? Jag hämtade en studentgåva till min vän som blir student i sommar. I guldsmedsaffären slog dom in presenten, I julgrönt papper med guldmedaljonger och guldband. Herregud, det ser ut som en julklapp! En julklapp! Jag hade föreställt mej något i blått, kanske pastell. Men detta. Jag kunde inte tro mina ögon, jag satt och stirrade på paketet hela vägen hem. Midsommar närmar sej, det är sommar. Det ska bli en studentgåva. Som man ger på sommaren.

Hur somrig är den här?



Jag tex ju inte ge den som den är. Jag måste paketera om den. Vad ska folk tro? Ge en studentgåva i julklappspapper?! Och snören är ju fantasifulla...

Det är skrattretande att personalen i denna guldsmedsaffär har varit jättenöjda och lite skrytiga över sina paketeringskurser som dom fått gå. Och detta vet jag för att jag har varit arbetsgranne med denna butik. JA, man tycker dom borde vara lite mer updated i säsongen med sina fina paketeringskunskaper.

Huhhu.

För övrigt vill jag meddela att jag tänker ta upp registernumret på varje bil vars förare gräver sej i hjärnan. Då ska jag ta reda på namnet och ringa och fråga om han/hon hittade något intressant.
Jag ska också börja byta fil som alla andra i Vasa, byt fil först och kolla sedan om du har en bil på sidan om.
Jag ska också börja fråga alla som glor om de vill ha autograf eller en puss på kinden.

Näst sista tenten gick sådär. Jag känner mej nog godkännd, men jag vet jag skulle ha kunnat brodera ut mera. Och så fick jag hjärnsläpp om inflammationen, hur det funkar i praktiken på cellnivå. Men det ska nog gå bra.
Nästa vecka har vi tent i fysiologi. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0