Grav träningsvärk och fräknar

Jag har lärt mej något nytt igen:
1) Tro inte på instruktören när hon säger "det är enkelt" eller "det är inte tungt"
2) Tro inte att du är i bättre kondis än vad du är, underskatta hellre
3) Skratta, och framför allt hosta inte när du har träningsvärk i magen

Alltså, jag var på gym igår, och hade med mej Haidi. Jag skulle visa runt henne på gymmet lite. Sedan kommer ägarinnan och mer eller mindre manipulerar oss att delta i core-timmen. Alltså, magen och ryggen. Total pina. För det första konstaterade vi som är 21, att vi inte klarar av att koordinera kroppen, framför allt inte när både ben och armar ska röras samtidigt. Hujeda mej. Vet inte när jag pinats senast så. Det var nog ett litet helvete tror jag.

Så idag har jag inte kännt mej så värst smidig, om vi säger som så. Ont som bara vad har jag. Jätteont. Det är synd om mej för att jag försökte mitt bästa med att vara hurtig. Fy fan. Nej. Uvva då!

Eftersom det var så synd om mej idag så skippade jag skolarbetet som jag borde ha satsat på. Istället for jag till mommo och satte och stekte på Harjula Terazzo med mommo och moster. Därav ökat antal fräknar, och lite vita ränder efter ringar, halsband och axelband. Palermo. Kanske har jag en chans att bli äckligt brun i år? Hoppas solen tar livet av mina (atopiska?) exem som jag har på kinder och armar. Nu kommenterade till och med mommo dem. Deppande.

En sak till har jag lärt mej idag. Att hålla reda på när bankkortet går ut. Åh. Mitt ska gå ut nu i maj, så de hade skickat ett nytt åt mej som jag fick på posten. Men, nu är det så, att på mitt gamla kort fanns mammas Plussa-paralellkort. Och nu har jag ett eget Plussakort och ville bli av med mammas på det nya bankkortet. Skulle jag ha vetat när kortet går ut hade jag kunna göra ändringen i tid. Nu måste jag beställa ytterligare ett nytt kort, utan mammas Plussa, och med en trevligare bild och betala för det.

Här är min gamla nästan bästa vän. Lite rostig. *höhhööhöhöö*



Sånt e livet, sjungs det i en lite irriterande låt.

Idag gäller morsdagspresentsjakt och katt skötning åt en gammal stamkund i Peanuts från tiderna då jag sålde nötter. Ja, och jag tenderar att göra slut på alla "hygiengrejer" på en och samma gång alltid, och det sker nu, så jag ska shoppa schampo, balsam, fettlappar, rörö, nagellacksborttagningsmedel, dushkräm, tandkräm..och..ja..anteckna flitigt nu intresseklubben.

Och snälla hundgudar, gör så att Targa's löptid börjar nu. Detta väntande och Targa's PMS-humör gör mej tokig. Amen.



Kommentarer
Postat av: Petra

Liksom liite sama som jag gick igenom på yogan i måndags. Det kan kännas lite svårt i början men om en stund kommer ni att tycka att det är riktigt lätt. Jepp jepp, 9 rörelser i sträck med noll kordinationsförmåga och världens mest otränade kropp, jåå morjens.



Jag var såå sjuk efteråt. Den som sa att yoga är meditation och enkla rörelser får slänga sig i väggen! Så he så!!!!

2010-05-08 @ 15:35:50
URL: http://snicksnack.blogg.se/
Postat av: ems

Jaa, dide intruktörena ljuger helt klart tror jag. inte e he väl en pino fö dem som e i ett skaplit skick? huvva huvva. huvva. nöjer mej no utan core framöver tror ja, men ja tror ja ska prov på keppijumppa..he kan väl int va så svårt?!

2010-05-09 @ 09:13:43
Postat av: Petra

Keppijumppa e nog bra tror jag!

2010-05-09 @ 16:55:40
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0