Galant, är ordet för det gångna läsåret!

Japp, det två sista tenterna i år var också de som jag fasade mest för. Immunologi och patologi samt fysiologi.

Till immunologin och patologin orkade jag försöka läsa lite. När jag skrev tenten kännde jag att jag kunde ha läst mer, men att jag nog säkert skulle bli godkännd åtminstone. Den tenten resulterade i en 3:a.
Efteråt skickade läraren ett mejl till oss, där hon meddelade att vi hade skrivit historia. Första gången ever, hade alla studerande i en klass deltagit i första tenttillfället och dessutom blivit godkännda, hela högen. Jag måste erkänna att man kännde sej lite speciell faktiskt. Fan vi e bra liksom. Bäst helt enkelt.

Efter detta mejl återstod en tent, fysiologi. Tack vare mejlet var man så stolt, så hjärnan hade tagit  sommarlov. Det betydde att jag läste, men tänkte på blomvattning, kloklippning och diverse viktiga saker. Kvällen före satt jag med svetten lackande och pressade mej genom kurskompendiet.
När jag skrev tenten kännde jag mej som en korkad mås. Jag svamlade en massa, och skrev samma saker om och om igen, men med andra ord bara. Jag tyckte jag inte tog med någon fakta som helst, för jag kunde inget.
Halva klassen anmälde sej till omtentamen genaste efter tenten. Så går jag och får en 4:a i tenten. Alltså. Jag trodde inte mina ögon. 4 för en massa bullshit? Jag är begåvad.

Kanske man kan tacka sin ganska skapliga allmänbildning för detta, men ändå. Halleluja.

Så, första året som sjukskötarstuderande har gått galant. Alla tenter godkännda på första försöket, alla kurser och studiepoäng förtjänade. Detta om något måste väl vara ytterligare ett tecken på att jag är på rätt utbildning nu, eller hur. Jag är så nöjd över mej själv måste jag säga. Fan jag är bra. Hela VÅ1/09 är bra.
Vi..ööh...vi..Vi rockar fett.

Nu tar jag alltså sommarlov från skolan med bra fiilis. Har ett sommarjobb inom vården, kommer att få utveckla mej själv som vårdare under sommarn. Jag kommer att kunna gå tillbaka till skolan med ny iver och motivation i höst. Ja, this is my shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0