Känslofylld klädskåpsstädning...

För att absolut inte hinna skriva hemtenten som ska vara inne den 31:a denna månad, började jag städa klädskåpet. Det var inte värst länge sedan sist, men denna gång gjorde jag det ordentligt när jag insåg faktumet att de kläder jag inte velat eller kunnat ha på typ 2 år inte kommer att användas i framtiden heller. Bittert.

Resultaten var att jag fick många goda skratt och så blev jag lite löjligt nostalgisk. Jag hittade en bh som jag minns att jag hade första gången jag sov hos Jones (jaa sådant minns bara kvinnfolk..) och jag har inte haft hjärta att slänga bort den för den var min absoluta favorit länge när jag var ung. Jag hittade ett par fula mysbyxor som jag hade på mej en gång när Jones kom hem till mej utan förvarning, och jag minns hur jag skämdes och fick bråttom att byta byxor. Hahahaa...goda tider..

Som kanske bekant för somliga kallas jag Kenraali. Kenraali Hurjala. Detta har av någon diffus anledning hängt med sedan högstadiet, och jag minns inte varifrån det uppstod. Nåväl, detta var aktuellt även i gymnasiet. Då bildades en liten rebellisk grupp som bestod av 4 rebellsika flickor som trodde att dom var lite häftiga. Må våra mödrar minnas den tiden med fasa. Eller med magkramp av skratt. Vi fyra utgjorde halva ledningen för försvarsmakten, därför tryckte vi upp snygga tröjor. Min tog jag idag milt snyftande farväl av....



Framsidan...Titel och namn alltså...



Baksidan, vårt slagord.

Jag tog också farväl av min första Rowlit-pryl, som jag fick första året jag fick vara med på Rowlit.



En annan sak som jag gav upp nu är min Abi-tröja. Abi-byxorna har jag använt sönder för länge sedan. På dem stod det GRABIT på rumpan. Häftigt.


Felstavat? Abselut.

Gjorde också av med flera andra plagg, så nu har jag absolut inga kläder alls och måste skaffa nya. På rikitgt. De dumpade kläderna ligger nu i påsar, och jag funderar över vad jag ska göra med dem, föra till Frälsningsarmén eller kämpa med loppis. Först tror jag min syster ska få ta sej en titt. Om någon annan anmäler intresse får man gärna kolla genom dem. Ett riktgivande tips är att de ifrågavarande kläderna inte längre går på mej. Eller jo det gör dom..men inte så som de ska.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Int kan du nu fan kasta bort vår fina tröjja? :o

Har min kvar fastän ja int ha använt den på skit läng, haha :D

2010-03-27 @ 23:42:52
URL: http://cutiejess.blogg.se/
Postat av: Petra

Ai kän häv a look but i have naw veri match shit in mai oun klåset. But ai kän look a little bit. You nåv!

2010-03-28 @ 19:46:07
URL: http://snicksnack.blogg.se/
Postat av: särkin

åh, inttimuijjat-tröjorna. vafö måst baksidan va så nolo? annars sku ja ha börja använd min igen såfort ja kan squeeze mej in i den.

2010-04-01 @ 13:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0