Jag är också kreativ!

På mitt sätt. Min syster är jättekreativt. Plus konstnärlig. Och duktig. Själv kan jag få underliga kreativitetsryck nu som då, och jag är inte konstnärlig (syrran har det i släkten) och inte så värst duktig.

Folk som har gott minne kan minnas att jag nämt att min syster gjorde en kokbok åt mej för flera år sedan, när jag var nästan liten och hon lite mindre än nu. Den kära kokboken blev full, så jag köpte ett nytt häfte att fortsätta fylla med recept. Det var ett vanligt A4-häfte som jag då tyckte var lite häftigt. Det tyckte jag inte idag, så jag kom på idén att piffa upp det med tyg som jag hade i skåpet. På så sätt fick jag det att se mer ut som mej.


emmaS koKboK av syrran (hur fan har hon orkat sitta och pyssla och klippa ut
och klistra in..), och den egna nydesignade!



Den skarpögde ser att jag stansat fast tyget! :D

Vet inte varifrån jag fått stansandet...Är det lathet eller mitt eget kreativitetssätt? Jag har t.o.m fixat Targas reflexväst med stansen. Jag orkade helt enkelt inte sitta och sy fast diverse gummiband och dylikt för hand genom sånadär äckligt hårda förstärkningskanter, så jag stansade allt på plats. Enkelt, snabbt och tydligen hållbart! Pöörfekt!

Jag blev så pytt på att pyssla nu, så jag tänkte fixa ett sån där inretyg till min korg. Men måste fixa gummiband först. Och det kan ju hända att detta projekt visar sej vara för jobbigt, och då skiter jag i det. Tyget som jag har i skåpet är donerat av en kär vän, sofistikerade Sofia, och jag hade tänkt att sy gardiner eller dynöverdrag av det. Det har jag inte gjort för vi har inga prydnadsdynor och tyget räcker inte till sådana gardiner jag vill ha, om jag inte nöjer mej med sådana som slutar vid blombrädet. Tänk om jag skulle klä över vår fula vita nostalgiska byrå med tyg? Shit vad snyggt det skulle bli.

Kommentarer
Postat av: Petra

Åj tack, jättekreativ ;) Nej det var faktiskt roligt att göra den där kokboken, du skall ju inte tro att mina kokböcker är så där lika fina som din är. Men ok, mitt jobb häfte e ganska fint...he måst va, så man orkar jobb!

2010-03-03 @ 11:01:20
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0