I'm ready!

Nu tar jag av mej mina älskade ringar och armband och hänger dem på min fina smyckesdocka, och säger hejdå till lackade naglar. Jag tar en paus från skolbänken, men inte från skolarbeten, och börjar idag min praktik på åldringshemmet.

Lite nervös är jag nog, inte för arbetsuppgifterna, men för något annat. Och för det huruvida dom vill ha mej där på sommaren eller inte...

Ska bli kul att få göra saker och ting på riktiga människor istället för på skolans dockor. Att tillämpa mina teoretiska kunskaper, som det så fint heter. Nu ska jag alltså få kliva in i yrkeslivet och bli lärd av en redan färdig professionell sjukskötare. Det är här vår sjukskötaridentitet börjar formas på riktigt. Gud vad skönt det ska vara att få skippa skolbänken och göra praktiskt arbete hela tiden, 6 veckor framåt, och  4 på sommaren. Palermo! :D

Nu ska jag ut med hunden på en så lång promenad som hennes tassar tillåter, och sedan ska jag ta itu med ena hemtenten och AKTA.

Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0