Tjugoåttonde januari..Nittonhundraåttionio.



Titta vad man kan hitta om man är riktigt snäll! Och jag hade iiiiiingen aning om va det kunde vara!

Imorse hurttade vi oss med mor igen. Efter det körde vi iväg så att jag kunde smygfota ett hus. Det kändes på något sätt olagligt. Grejen var den, att dom hade en trevlig fasad, alltså panelen på huset var snyggt. Det finns en risk att vi tänker efterapa den. Vi ska nämligen till husplaneraren idag, dagen till ära, så igår kväll kom vi på att det kunde vara smart att åka runt och titta lite.
Det borde vi egentligen inte ha gjort, eftersom det fanns ju alla olika tänkbara lösningar på panelen. Det tänkte liksom krisa till sej i huvudet. Sedan såg vi huset men den häftiga fasaden. Vilken tur att vi körde runt lite ändå. Det gäller att tänka att det inte blir för mycket utsmyckat liksom. Vi har en liten vision om att lägga panelen i ett hörn eller mellan några fönster med 45 graders lutning, men...jaah...liksom. Nåja, vi får diskutera med planeraren ikväll...

Jag är lite pytt på Kalevalasmycken också, så nu tänkte jag visa upp mina fingrar.



På vänster finfingret sitter nykomlingen, Karjaan sormus, på höger finfinger Uskelan sormus, alltså en av Uskelaseriens ringar, fick den till julen. På höger ringfinger en spännande ring, Sormus, som jag fick ifjol samma tid som nu!
Märk väl att på bilderna kan man njuta av åsynen av mina raka lill-fingrar samt av mina proffessionella fotograferarskills.

När jag en gång är inne på ringar och Kalevala, kan jag säga att jag ville ha en Kalevala förlovningsring, Vaasan sormus. Vi slopade tanken, på grund av priset. Nu har vi en, okej två, som liknar väldigt mycket, som är tvåfärgad och kostade lika mycket, men inte är Kalevala. Tröstar mig och säger att jag ju nu fick mina två guldfärger, medan jag bara skulle ha fått antingen eller om vi tagit Kalevalas ringar. He e int lätt ti va kärring. Just för att jag är kvinna funderar jag redan nu hur min vigselring ska se ut, även om inget officiellt frieri med knäböj och djup ögonkontakt har ägt rum än. Tänker inte beskriva exakt hurudan den kommer att vara, men den har att göra med någon av ovannämda förlovningsringar, och lite ädelsten.
På tal om bröllop, så kan jag meddela att det inte är aktuellt inom ett lopp på 5 år åtminstone. Men ändå funderar jag var man kunde ha festen, vem skulle vara brudtärnor och bestman. Joni fattade inte att jag var allvarlig när jag undrade vem som skulle bli hans bestman. Jag vet exakt vilka som kommer att få lida mest med mej. För några år sedan visste jag redan hurudan brudklänning jag vill ha, men sedan kom min milt manipulativa syster och började truga sin vackra klänning på mej. Inte mej emot. Men det där ska jag nog inte noja över nu.

Jag tänker ännu ge ett vågat uttal angående bröllop och tillhörande grejer. Det handlar om frieri. Jag är inte en romantiker. Joni är lite mer romantiskt lagd än mej. Jag har ända sedan, typ, lågstadiet fasat för hur jävla romantiskt ett frieri måste vara. Alla mina kompisar hade yberromantiska fantasier om hur deras livs kärlek skulle fria till dem. Jag nojade mej redan då. Ok, jag uppskattar romantik, ibland, i viss mån. Och jag tjuter som en äkta kärring i romantiska filmer, men in real life är det inte lika häftigt. Visst vill jag att friaren går ner på knä, för jag är samtidigt lite gammalmodig. Men om allt är tillgjort och planerat ända in till antalet bubblor i champagnen, gapflabbar jag eller så blir jag så uttråkad så jag ger upp innan friaren ens hunnit dra andan inför sin fråga. Det där ska nog inte bli något problem dock, för även fast Joni är mer romantisk än mej, är han som sagt ingen superromantiker, tack och lov. Hans romantik går ut på att i smyg köpa choklad till mej, hålla det tills jag blir riktigt äckligt snål och gnällig och sedan ge det till mej, eller att städa utan att jag vägleder honom till handlingen, eller ge mej lite filt innan jag hinner gnälla om det. Men han är nog inte heller så pytt på något filmlikt frieri. Kanske han också nojat sig för att jag vill ha det så, och har kunnat pusta ut när han konstaterat att jag inte vill ha något fjäsk..

Jodå..dagen till ära...

Kommentarer
Postat av: Jessica

UUUJEEE, jag slipper på bröllop om 5 år <3 meheheh ;D

2010-01-28 @ 20:24:43
URL: http://cutiejess.blogg.se/
Postat av: Ems

hahah! Koska MÄ pääsen häihin? ;)

2010-01-29 @ 10:41:11
URL: http://theems.blogg.se/
Postat av: Petra

Vi ville också ha kalevala ringar, eller ja jag ville. Samma sak här, priset var så hutlöst för en fattig studerande så det fick bli den här i stället. Nu efteråt är jag superglad att vi inte hade pengar då för jag tycker såå mycket om min förlovningsring.



Och klänningen, den hänger i skåpet och väntar på att bli använd. Har även en perintöslöja av bästa kvalitet av Linda och en självgjord rosa tiara. Min pumaskor får du inte låna, men det andra är lånbart.

Du måst int, men du får! ;)

2010-01-29 @ 18:19:33
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0