Min fasa blev sann...

Idag var det lönedag för herren i huset, vilket innebar Mariskoolijakt. Tur i oturen kan man säga att det blev. Jag råkade få sista turkosa på Outleten...Tack och lov för det. Den havsblåa fanns inte längre. Typiskt!! Det som stör mej allra mest är att jag inte ens betalat den som gick sönder till Sari. Skulle hon inte gått med på affärerna skulle jag ha köpt den från en butik. Nu finns dom ingenstans var jag letat, och den obetalda är ett minne blott. Hur surt som helst.
Dock börjar Joni lära sej knepen att hålla mej lugn och nöjd, så han köpte lugnt den turkosa Mariskoolen, PLUS två Kivi ljusgrejer. Sedan köpte han godis åt mej också. Detta utan att jag ens behövde ge en liten hint om något. Han lär sej.


Turkos Mariskooli och grön och pomerans Kivi ljusgrej.

Lite orolig blev jag dock när han tog sina öl från balkongen och hoppade i dushen. Fick dock veta att han gjorde det i hopp om att tina upp dem, eftersom de stått ute några veckor. Så, ja får väl behålla lugnet ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0