88 euros kopior och lite spänning i byxan.

Idag efter att vi varit och simmat med mor bar det av för att hämta kopiorna på husritningarna. Ritaren hade fört ritningarna till en större firma för kopiering alltså. Häftigt, tyckte jag. Det tål att nämnas att när vi i skolan kopierar upp ca 500 sidor hos samma firma brukar det kosta runda 10 euro. Inte denna gång, minsann. Jag fick 25 ark i min hand efter lite irriterande fummel från firmans sida. Sedan fick jag gå över till deras kundbetjäningslokal och betala 88 euro. Detta efter att ha fått ritarens rabatt på 10% som han kommit överens om med firman. 88 pengar. För lite papper.

Ni kan ge fan på att jag ska spara kvittot och den gula post-itlappen med summan. Alltså. Nåja. Första utpungningen för projektet. Efter en kort visit via Peanuts, bar det av till Korsholms Ämbetshus. En kort diskussion med en herreman resulterade i att kommunen fick 2 femsidiga knippor ritningar, och bad om att få in ytterligare några papper varav ett var energi-intyget som ritaren ska föra in. Detta intyg kosta 400 pengar plus moms. Att låta kommunen diskutera våra ritningar och därpå fatta ett beslut kostar 500 euro. Vad ritaren vill ha för sitt jobb vet vi inte än, men jag kan tänka mej att det handlar om pengar.

Nu skulle jag vilja lägga upp bilder på våra ritningar, men det vågar jag inte göra ännu. Kommunen har sitt möte 24 denna månad, och risken finns ju att vi får avslag, även om alla vi pratat med säger att det är osannolikt. Dessutom ska kommunen höra grannarna för att se om de har någon jävla åsikt om vad vi får och inte får göra. Inte för att det skulle vara en avgörande faktor, men ändå. Nej, när vi fått beslutet, sätter jag upp bilder på projektet, oavsett om vi beviljas bygglov eller icke, det lovar jag. Men fy fan vad surt det skulle vara att få avslag. Till  ovannämda summor kan man lägga till 2000 pengar, handpenningen för tomten. Dem får vi visserligen tillbaka om köpet går tillbaka, men ändå.

Nu denna vecka ska jag alltså slänga in de sista pappren till kommunen. Sedan gäller det bara att vänta.

Nu ska jag plocka fram det nästan 500 sidiga tentmaterialet som ska vara genomläst på torsdag då det är tentdag. Ska plocka fram det så att jag ser det hela tiden och önska att en högra makt överför infon till mej, bara för att på onsdag konstatera att det inte sker och sedan gråta mej genom materialet. Jag kommer mej liksom bara inte för att läsa på helvetet. Jag har faktiskt annat för mej. Typ.

Som tröst för, ööh....fööör...den kommande tentläsningen och dyra kopior köpte jag silikonformer och en badrumsmatta. Alltihop lite halvfult, men billigt.


En kakform som gör kakan till en ros och muffinsformar. Återstår att
se om de är värda någonting.



Och den lite halvfula mattan+
ypperliga fotokunskaper.


Lidl's variant av Fitnessstänger....


Kan stolt meddela att jag var duktig och gick till Prästgårdsbacken igår. Det var jättefint väder, men jag hade för mycket kläder. Tänkte börja lipa som en liten unge som har för varmt. Ändå var det skönt, men ändå skulle jag hellre gått på bröllopsmässan med min syster yster. Men, middagen var planerad, så det var bara att gå en timme för att få mat.

Kommentarer
Postat av: särkin

vi ska hoppas moffa e på bra humör då di ska bläder i pappren era då ;D om e va ti han ni gav dem, på korsholms kommun, som ger bygglov åt folk...

2010-02-09 @ 13:33:21
Postat av: Kenraali

Nejmen! Va heter han? Tror int he va han som fick våra papper!

2010-02-09 @ 14:14:13
Postat av: särkin

moffin heiter jan-erik, så ska du häls från båånbååne om du sir an ;D en stor å fryntlig kaar me brillor

2010-02-13 @ 16:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0