Vad gör jag för fel?!

Jag hade planerat ett fiffigt april-skämt hit idag, men jag skippar det för mitt aprilskämtshumör upphörde nyss att existera.

För inte alls länge sedan berättade jag om att Targa hade sår på alla tassar utom en, eller trampdynorna liksom.
Igår tog jag henne på bar gärning när hon slickade sin ena baktass frenestiskt, observera att det nu gäller den tass som senast lämnade hel. Och vad finner jag? Jo, hela trampdynor, men blodig och varande äkklig slemhud där emellan. Så som det ser ut när en hund har ett riktigt maffigt inflammerat sår. Mellan tårna. Mellan trampdynorna. Det tål att nämnas att jag nu i dessa tider med skönt slask kollar tassarna varje dag.

Idag reagerar jag på att hon stinker lite äkkligt, så jag kollar öronen. Och visst fan var dom också inflammerade. Dessa kollar jag också dagligen.

Allt kommer liskom POFF på med en gång, ingen som helst förvarning nuförtiden. Skulle kunna sätta in bilder på min hunds inflammerade kroppsdelar, men jag tror att det inte skulle vara så intressant, vilket säkert inte heller vetskapen om dem är heller.

Halleluja har jag kvar örondropparna sen sist och att de ännu är användbara (ja det är inte länge sedan sist). Dessutom sa veterinären att jag kan smeta örondropparna på tassarna också när de ser ut som dom gör, eftersom orsaken till både öron och tass med stor sannolikhet är den samma när de kommer på samma gång.

Allergin är alltså den största boven i detta drama. Och nu kan jag inte ens sätta fingret på vad det skulle vara som orsakat detta fenomen denna gång. Skulle hundar kunna leva på endast vatten skulle jag vara nöjd och lugn, men det går inte har jag hört. Nötkött, mejeriprodukter och vete i exakt alla former går inte, det är konstaterat för länge sedan, så dessa är förbjudna. Det känns inte heller lockande att betala jättemånga pengar för någon super hypo-allergenic mat till en 3-rasig jumbohund som äter som en ponny. 10 kg för 90 € eller 15 kg för 25€?

Jag börjar bli van med dessa allergisymtomgrejer nu, men nu just stör jag mej mest på att min far kommer hit över påsk med sin hund, och Targa och Pimu älskar varandra på ett systerligt sätt. Det innebär lek och spring tills båda snubblar över sin tunga typ. Störande när ena då har tassen som en rutten gegga.

Varför ska min hund vara ett problembarn när det gäller matallergi? Fan om allergilistan nu ska utökas. Eller kanske borde jag vara nöjd över att öron och tassar reagerar istället för magen hennes..? Vet inte. Är bara irriterad.

Jag ska skaffa en plastboll till Targa som hon ska börja leva i. Och så ska hon få sin näring genom en sond. Japp.

Kommentarer
Postat av: Petra

Stackars targa :(

2010-04-01 @ 22:03:34
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0