Psykologiskt dilemma...

"Män är svin" och "män är barnsliga". Okej, som jag tidigare berättat tillämpar jag ibland till en viss del hundpsykologi på Jones. Bara för att jag en gång upptäckte att sättet hur jag bemöter Targa fungerar även på Jones. Tro nu inte att jag samtalar med Jones genom att kommendera sitt, fot, ligg, plats, fy och så vidare. Det gäller bara sättet att framföra mitt missnöje. Och jag är ju väldigt sällan missnöjd.

Sedan idag hade vi en diskussion om vappen firandet. Vi hade inte samma funderingar, så brister Jones, 5 år, ut "men alla andra fåååår juuu-ä."....Jahapp. Nu hade jag redan kört på hundtaktiken, och det gick inte hem. Så vad säger jag? "Håller du på på hede vise far vi fan ingenstans"! " vaför i-iii-iint?" säger Jones. "Nåjåå fa då satan, men du far själv då o du behöver int tro att ja lyfter på röven!"

Alltså herregud. Jag som svurit att jag inte ska bli som mamma när jag blir stor. Men, varför inte? Budskapet gick hem och Jones är en snäll pojke igen.

Jag som trodde att jag hanterade dylika situationer. Hahah. Nu måste jag lära mej att analysera situationen och bedöma huruvida hundpsykologin eller den moderliga förmågan att ställa häftiga ultimatum fungerar bäst.

Hur som haver. Husfriden återfanns innan den ens hann försvinna riktigt på riktigt. Hah hah.


En annan sak som jag lärt mej idag är  att man ska stänga WC-locket innan man tar av sej ringarna i badrummet. Denna sak lärde jag mej bakvägen, när jag fiskade upp min förlovningsring ur WC-byttan. Not nice.


Glada Vappen gått folk!

Kommentarer
Postat av: Jessica

hahah, mikä säkä me ringen x'D

2010-04-30 @ 23:07:07
URL: http://cutiejess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0