la Påsk

Påsken är för min del över för i år eftersom jag ska tillbaka till praktiken imorgon igen.

Targa är nöjd och glad efter att ha härjat med Pimu, så nu ligger hon som en död fisk på golvet och drömmer om något. Undrar vad hon drömmer alltid? Drömmer hundar överhuvudtaget? Jag tar förgivet att hon drömmer eftersom benen rycker och gnyr och piper glufsar och har sig. Jag tyckte det var jätte hjärtskärande när hon gjorde det då hon var liten, då jag just rövat henne från sin mamma.

Igår var vi på den årliga påskbrasan i Voitby. Vi vann inget på lotteriet, men det var bara för att vi inte fick våra egna numror. Därför vann vi inte på lotto heller, våra numror valdes inte. Bittert.

Typsiskt att jag inte har kommit ihåg kameran på hela helgen...Targa och Pimu har sina stunder som man verkligen borde få förevigade.

Pappa donerade en svindyr tjärbaserad tassalva som jag nu ska börja dränka frökens tassar i. Nu när jag kom hem shoppade jag mera svindyra hundgrejer från nätet, bara för att jag inte sett produkterna i Vasas djuräffärer. Så nu jävlar ska tassarna vara i skick. Nu ska jag fortsätta med tjärsmörjorna i förebyggande syfte, och så ska jag prova på lite oljor, både invärtes och utvärtes. Har jag god tur kan jag börja på med årets cykelturs-inkörning så småningom, utan att tassarna är sönder efter 5 minuter de 15 första gångerna! Japp, sega tjärtassar ska Targa få. Det är bara att vänta på att snön ska smälta så jag hittar min cykel, och att jag får upp låset, sedan ska vi börja sommarhurtta igen, efter vinters lilla antihurt-period.

Kommentarer
Postat av: Petra

Här är en till som måste börja hurta. Har inte ens kollat om min cykel finns kvar ännu. Är den borta så då jäääävlar!

2010-04-08 @ 16:39:12
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0