Hundutställning och strejktider

Idag for jag och Jones iväg på den  internationella hundutställningen som ordnas i Botniahallen denna helg. Laddade kameran, tänkte att jag skulle passa på att fota de biffiga individer som visas upp. Jodå. När mina absoluta must see-hundar är i tur och jag ska börja fotografera, så fungerar inte kameran. Den Strejkade. Det har svikit mej på samma sätt förr. Och nu när man som allra jävla mest behöver den. Dessutom går den på, men displayen är svart, och bilderna blir svarta om man försöker ta några. Och hör och häpna, när alla groendaelare (det är alltså fråga om belgiska vallhundar) var klara, och sista tervuerensarna tassade på, började den fungera! Vid det här laget var jag så jävla förbannad att jag vägrade ta en enda bild.

Nåja. Som jag gissade blev det till det att jag fick skippa vissa raser som jag ville se. Idag innebar det shäfrarna och de holländska vallhundarna. Dock såg jag ju dessa, och mycket mycket fler raser fast jag stod vid ring 8 mest hela tiden! :) Jag tog också en snabbsväng via ringen där Fifi-hundarna var, alltså Löwchen.

Imorgon är det dags för rottweiler och hovawart  åtminstone, och om jag hinner ska jag spana lite på labbisarna och andra retrivers samt new foundlandarna. Och jag tänker inte ta med kameran.

Hade av någon anledning inte tänkt tanken heller att det kommer att vara sjuktmycket försäljningsstånd där, vilket resulterade i att jag inte hade så mycket cash med mej. Dock kom jag överens med flera försäljare att jag återkommer imorgon, med cash, och ja, det löftet ska jag minsann hålla! :D Får nog tömma bankkontot innan jag åker dit imorgon...

Lite pengar hade jag med mej, och det betydde för Targas del 3 nya bollar, ett dragrep, en vattenleksak och en "motivointipatukka". Tre för 10 euro liksom.. :D Är lite osäker på om motivaatiopatukkan kommer att användas, eftersom Targa tenderar att bli lite...öh..övermotiverad, vilket reulterar i att hon blir lite..ööh..het...


Hon har redan påbörjat Mission: Kill them


Aningen ojämn kamp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0