Dagens måltid- Död råtta

Är fortfarande skärrad som en apa. Var ute med hundarna när jag kom hem från praktiken, och Targafanskapet hittade en DÖD RÅTTA som hon vräkte i sej. Fy fan, kan inte sätta ord på hur äcklad jag är. Hörde bara hur benen krossades när hon slafsade i sej otyget. Å herregud. Jag stod och skrek och härjade som en hutskipatient, men nej ser ni hon stackarn som inte får mat hemma skulle slafsa i sej råtthelvetet. Jag såg råttassarna och råttsvansen försvinna in i min hund. Och ja, det var en råtta. EN DÖD RÅTTA. En råtta som varit död vete hur länge och av vilken orsak som helst.

Ringde kvickt i panik veterinären, som säkert trodde att nåt värre hade hänt. Avvakta, avmaska, vänta. Oh herreje.

Nu älskar jag inte min hund. Hon är inbackad i tamburhörnet, och där ska hon stanna. 4 eva. Äckelpotta. När Targa var typ 1 år vräkte hon i sej en mås då vi var på en villa i Molpe. Det var midsommar, och vi fick på kvällen den brillianta idén att vi skulle sova under bar himmel. Sagt och gjort. På morgonen när jag vaknade och lyfte huvudet såg jag hundfanskapet ligga och slafsa på en mås, kanske 10 meter från mej. Då var hon ännu ung och blev lite haj när jag började skrika, så hon slutade. Men nu nej, inte för fem penn att hon skulle ha lämnat råttfan. Det tål att nämnas att läget var lite ostabilt annars också den morgonen, på midsommardagen.

Okej, ja jag vet att det är en hund. Och jag vet att jag inte vill veta vad allt hon slukat som jag inte vet av. Men jag vill bestämma vad hon ska äta. Inte döda råttor och måsar som hon hittar fan vete var. Ja, jag matar döda djur och min hund. Färdigt uppskärda och tillredda på något vis. Är hon månne dement och inte kommer ihåg att hon faktiskt får mat hemma?! Okej, ska vara glad att hon har bra aptit, men jag vill ändå bestämma vad hon äter, så jag vet vad som går in och vad som kommer ut. Tack och lov hon vet att hon inte får slicka männsikor!!

Är detta ett straff för att jag lekt med tanken på att börja med BARF-metoden? (bones and raw food)
Är detta en slags tecken? Tänker sluta mata henne så får hon söka sin mat själv. Hon må nu äta vad hon behagar då. Hahah. Nej. Targa ska fortsätta få torrfoder och tillrett kött. Rent kött. Mat kött.
Hade inte blivit lika äcklad om hon gett sej på en hare...eller älg eller något. Men en RÅTTA...Hur desperat är hon?! Vem vet vem som hade smakat på den redan? Eller vad råttan smakat på? Skulle vi inte haft sällskap av Fifi skulle jag ha haft en chans att få henne att dumpa råttan. Hennes överlevnadsinstinkt tog väl över och uppmanade henne att äta vad hon hittar, innan andra hinner före. HAHA.

Nej. Hon är inte poulär just nu. En råtta?!?

Fattas bara att hon spyr upp den i hela bitar som hon svalde den. Då vet ni, då har ni chansen att få första tjing på en hund för fem euro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0