vaccination x2

Idag har jag gladeligen kavlat upp ärmarna hos skolhalsovårdaren och fått svininfluensa- och säsonginfluensavaccinationen.  Trodde att jag bara skulle få svinet, men de ville ge mig båda.. Självklart tar man när det är gratis ;D
Hursomhelst ilade det lite otäckt när jag fick svinet, men sen var det lugnt... andra armen med säsongen ömmade lite till en början. Nu känner jag dock att jag blivit vaccinerad idag...Säsongarmen är bara lite öm, men från svinarmen, som också är öm, ilar det ända ner i ryggen. Dessutom svider det i huvudet, armen är kraftlös och jag var en trafikfara i trafiken. Hänger liksom inte med i omgivningen. Men det ska nog gå över...

Lyckades t.o.m bli godkännd i dagens praktiska prov i 1:a hjälp. Inte så svårt förstås, men med tanke på min rygg så är jag nöjd. Jag skulle klä på mig andra kläder eftersom jag skulle bli nerklottad med blod, men jag fick nöja mej med tröjan för när jag skulle dra på mig byxorna rev det till i ryggen...Det kommer med åren...

Hur som helst känner jag en viss lättnad och lycka såhär i slutet av terminen. Alla tenter är godkända hittills, så man behöver inte skjuta upp dem och ha dem framför sig...:) ännu kommer det några tenter, varav läkemedelsräkningen svider mest. Om något skiter sig så är det den. För några veckor sedan när vi övade på lektionstid fick jag första gången i mitt liv alla rätt på ett matteprov. Inklusive ett lite slarvfel, milligram var egentligen mikrogram. Men det är en självklarhet att det inte kommer att gå så den dagen då jag skriver tenten. Nåjaa..det lär vara ett släktfel.

Nu ska jag sova en stund innan jag ska träffa bruden, som ska få stå vid altaret på lördag. Ska agera servitris på festen sedan... Mysigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0