Silverrengöring

Jaah, det har jag hållit idag, i misstag. Jag skulle putsa mina silversmycken, och då kom jag på att jag för några dagar sedan städade köket och upptäckte att mina silverskedar var lite mörka, så jag putsade dem med. Botten is nådd, hur lågt kan man sjunka... Man får ju nästan börja bli orolig så som jag hållit på den senaste tiden. Om det håller i sig ännu nästa år så får man väl fundera på att söka hjälp;) Folk i min omgivning börjar nämligen se små varningstecken redan... :D

Idag har allt blått och grönt i vår lägenhet bytts ut mot rött. Ja, ja kunde inte hålla mig till slutet av veckan! Nu har vi i princip full jul, bara julgranen och kransen på dörren som fattas! Granen får i alla fall vänta en stund ännu ;)

Idag har det återigen pågått en inre stridighet inom mej. Min chokladjulkalender har envist lockat på mig. Julbocken på bilden har tittat på mig intensivt. Som pricken på I tog J sin kalender och satten sig brevid mig i soffan och började vräka i sig...Men, min kalender hänger fortfarande snällt på väggen, oöppnad. I'm strong. Joni kämpar däremot med den lilla julklappssamlingen jag lyckats åstadkomma. Har försöker desperat få mig att försäga mig... Men, proffessionell julbock som jag är kan jag hålla tyst.

Nu ska jag lägga mig, så att jag orkar dra mig till skolan imorgon. Det är kliniska övningar som gäller. Lika bra med fulldag imorgon, så att jag inte frestas för mycket med julkalendern och en massa annat psykpyssel om jag går hemma. Man vet aldrig när svagheten slår till och jag ger mig för att göra något förbjudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0