Julhysteri i kvadrat...

Går som på nålar nu och försöker hålla mig med pyntningen till fredagen.. Istället har jag gjort en massa annat mer eller mindre nyttigt. Jag har diskat allt Iittala-grejs som vi har. Det är en del, allt från prydnadsvaser till glas för olika ändamål. Hämtade lite fler vinglas också, eftersom de vi har var på erbjudande...Jag sjönk även så lågt när jag städade badrummet att jag putsade av varenda burk och flaska i badrumshyllan. Vem fan sitter med en trasa och putsar genom hela hyllans innehåll? Vilken tur att man har nära till psyket... Sedan putsade jag avloppet i badrummet, tänkte för säkerhets skull ifall julbocken tar fel rör när han kommer hit...

Jodå...

Skulle till stan idag för att handla julklappar. Den enda julklappen jag kom hem med var min gudsons. Resten var en massa sånt som kan vara bra att ha till mig själv. Joni fick en fleecetröja som jag tänkte ge bara sådär, men fiffig som jag är så slog jag in den till en fagert paket. Om han är snäll kan han få den redan på lilla jul.

Har bara en riktig skoldag denna vecka, så jag har hela veckan på mig att fixa  allt. På lördag ska vårt sköna slummijulhem vara färdigt, för då har vi glöggparty här. Det enda som kommer att lysa med sin frånvaro är julgranen. Den får vänta lite ännu!

Det har länge pågått en intern strid hemma hos oss; köpa Monopol eller inte köpa Monopol. Jag stod för det sista. Dock hände något som relativt sällan händer, jag förlorade striden. Med darrande läpp stod jag brevid när Joni lyfter ner Monoply Suomi från butikshyllan. In i det sista försökte jag ännu föreslå Alias, men förgäves. Med hån i rösten försökte han trösta mig med att vi köper Alias nästa gång... VADÅ NÄSTA JUL ELLER?!? Jag visade mitt missnöje demonstrativt.

Egentligen förespråkade jag först Hotel, eftersom det i princip går ut på samma som monopol-helvetet, och att Hotel har en viss plats i mitt hjärta och är femtioelva gånger roligare. Men Hotel får man ju ingenstans längre, om man inte lånar min kära systers, så jag blev pytt på Alias. Men så går det.. Fick ju ändå mitt Trivial ifjol.. :D

Nej nu ska jag ta itu med maten! :D

Kommentarer
Postat av: Petra

Vi har två Hotel spel ett på finska och ett på svenska. Men he e int kul att spel me Arto för han vinner ändå alltid!

2009-11-24 @ 14:22:38
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0