251109

Idag har jag lärt mig att lägga en näringssond, att putsa och byta på stomier och att slanga dropp. Plus att vi repeterade sub cutana injektioner, blodsockerprov och blodtrycksmätning. Ännu hinner vi med några kliniska övningar innan vi har kliniskt prov! :D Det känns så kliniskt att prata om kliniska saker...

För övrigt kan jag meddela att julkalendern är ett minne blott. Det beror inte på att jag är svag på något sätt, utan på att kalendern råkade vara starkare i vår kamp. Den jäveln. Tur nog finns det ju fler i butiken. Och brevid TV:n står en jumbo-mariskooli fullproppad med Geisha, Julia, Fazerina, Omar, Pihlaja och DaCapo. Konstigt nog minskar innehållet fast jag kan låta bli att nappa åt mej ur den stup i kvarten...Månne är det Joni som gör sej skyldig till detta fenomen, eller är det tomtenissarna?

Imorgon ska jag ta det sista i min serie av julstädningen. Jag brukar alltså göra allt på en gång, men eftersom jag inte kunnat hålla mig i år så har jag delat upp grejerna xD, Imorgon blir det att borsta mattorna och dammsuga och tvätta golven. På lördag räcker det då att bara laga maten innan gänget kommer, och sen värma upp glöggen... :)

I helgen är det också julmarknad, hörde jag på ryktesvägar. Har ett litet projekt med att övertala Joni att vi ska dit en sväng, men han strejkar av någon anledning, fastän det var han som berättade för mej om hela marknaden! Jag ger mej inte, jag ska dit! Man vet aldrig vad allt roligt man hittar där! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0