4 days to go!

Idag är det den 20 december, vilket betyder att det är 4 dagar kvar till julen och att Lill- Berit fyller år. Denna gång 21. Som ni märker barkar det mot 30 även för henne.

I fredags var vi till stan med J för att handla julklappar. Åt mig. Är det sen bra eller dåligt vet jag inte. Trist att man vet allt man får, men samtidigt fick jag ju välja vad jag vill ha. Dessutom råkade jag vara sur av någon anledning när vi for, så han råkade nämna att jag inte behöver tänka på priset. Vilket han inte behövt göra förståss...

För övrigt hade vi filmkväll samma kväll, så jag blev lite gladare av att få typ 600 gram godis igen. Igår hurttade jag mig två timmar med Targa medan J städade bilen. Det är väl det minsta han kan göra själv om jag städar hela lägenheten själv..?! Dock var han så slö att jag var tvungen att hjälpa till lite med att putsa instumentbrädet.

Denna dag kommer jag att småningom börja med att sparka upp J. Jag här ännu inte bestämt mig hur. Sedan bär det av på 21 årskalas, och efter det till matbutiken. Vi skulle ta det igår, men vi fick nervsläpp efter 10 min i Prisma och 15 min i Minimani. Man får hoppas på bättre lycka nu, för vi har ingen mat. Och ja herregud! Låt oss inte glömma att J ska diska. Massor av disk. Han har skjutit upp det så jävla länge, så idag diskar han. Om inte annars så under hot. Jag ska nöjt sitta i köket och påminna honom om att han inte ska vara så hårdhänt med disken, eftersom vi har dyra/ gamla grejer och dessutom låter det för jävligt när han smäller och har sig med diskfanskapet.
Senare, inatt, ska jag hämta käre lill-kussen från flyget. Imorgon får vi besök av J's vän och hans familj. Det brukar bli att krystat byta julklapp och noja sig över om presenterna är ens lite i samma prisklass eller ens lite i samma stil. Typ spritflaska VS chokladask känns ju inte så himla rätt.

Min käre syster tog upp ett ämne, dock lite halvglömt tyvärr med ack så känsligt. Förr i världen, när släktingarna var rikare och vi småttingar var små, reste den rika släkten utomlands. Jag har bilder från någon av dessa resor. Själv är jag väl i "just-blivit-blöjfri"-åldern och lill-kusse har blöja. Haha. Dessa gemensamma resor har upphört. Jag vet inte om man ska skylla på LAMAn eller på vad, men allt sånt här kul slutar man med när småttingarna kommer i en sån ålder att vi fattar och kommer ihåg saker. Deprimerande. Egoistiskt. Fräckt. Upprörande. Nu reser alla omkring på tumis, som min mor o Källi, Syrran och Pojkin. Vi resten sitter hemma och vill inte ens titta på bilder från utlandet för man blir så förbannad. J har länge talat att vi ska åka utomlands, men som den finska man han är pratar han så mycket. Gör lite mindre. Dock kan han förlåtas nu, när vi har stora pengar i spel, men det hade vi ju inte i fjol. Eller året innan. Eller före det. Till på köpet har han börjat svamla om Åre med sin bror. Detta kommer inte att ske innan jag fått sola varmt en vecka. Punkt. Va fan, vem jämför södern med nåt jävla Åre..?! Åh. Jag blir så frustrerad. Nej, Åre får bröderna åka till bäst dom vill, efter att vi kvinnfolk sluppit till södern. Då kan dom åka alla 3, men vi är åtminstone 2 kvinnliga representanter av 3 som inte kan stå på varken skidor eller bräde i backen. Så vad är då idén att åka till Åre? Ingen.

Inga bilder idag. Hårdskivan undangömd. Dessutom blev jag lite pluttig nu. Jag vill till södern.

Kommentarer
Postat av: särkin

åh, the south.. ska vi tipp på at ja kommer mej ti ett så exlusivt ställe som t.ex sunny beach om, hmmm, ungefär 20 år, tidigast? thailand å sånt få man ju bara fantiser om O.o nej tacka vet ja närpes, höh höh...

2009-12-21 @ 00:47:51
Postat av: Ems

jaa, men om vi satsar på 25 år då så hinner vi få ihop lite käyttörahaa också? sunny beach om 25 år, du o jag. HOT babes. gamla godingar liksom...deal?

2009-12-21 @ 01:45:01
Postat av: Petra

Jag var faktiskt 25 då jag reste utomlands med mina kaverin så ni hinner nog också. Sen då man får jobb så brukar he liksom bli lite lättare ti spar 1500e /person + fickpengar. Då man studerar kan det vara lite...hmmm...svårare. Så ni hinner noooo! Tills dess får ni njuta av våra semesterbilder, moahaaahaaaa!

2009-12-21 @ 12:25:27
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0