12122009

12 days to go till julafton gott folk! Känner hur spänningen stiger... ;)

Igår hade vi besök av S och Rocky. S valde för omväxlings skull att utnyttja mig när hon behövde byka lite eftersom hennes egen maskin är sönder. Det var så trevligt så, länge sen sist! Kvällen gick i ren kärringanda,som tur hittade Joni på något annat att göra under tiden så vi fick vara ifred..! Efter att S och Rocky farit hem, ville herrn i huset ha pizza. När vi kom hem haltade Targa som en gris. Inget märktes när vi ännu hade besök, men annat kan man säg om när vi kom hem. Hunden steg ju inte ens på benet. Idag var det bättre på dagen, och blev tydligen värre till kvällen..Typiskt. Som tur kunde jag tillämpa mina sårvårdskunskaper. Dessutom hade jag hemma en massa sårvårdsmaterial som hemsjukhuset gav mej för några år sedan. Kännde mej nästan proffesionell när jag putsade och smorde och lade förband.

Idag hämtade min kära mor mej strax efter att jag vaknat. Det var dags för julgransinvigning i Voitby! Jag kan snart börja ta betalt för att åka runt och sätta upp plastgranar, lägga belysningen och stjärnan, och möjligen bollarna också. Man kunde ju bli rikt. Skämt åsido. Detta börjar bli en personlig tradition.

I samma veva som jag var i Voitby tänkte jag passa på att tvätta hunden. Detta slutade med en flera timmars skönhetsbehandling. Klorna klipptes, tassarna trimmades, örona klipptes och till sist blev det bad dags. Så nu är hon ren och fin tills jul!

Nu for J iväg igen, så Targa och jag sitter tillsammans i soffan och tycker synd om henne och hennes sjuka tass. Det ska vi fortsätta med nu. Och deppa lite över att vi inte kan kika in Lucia-tåget imorgon eftersom fröken har sjuk tass..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0